Sol·licitud d'inscripció al registre de parelles estables de Martorell

Descripció

 

Aquest tràmit permet sol·licitar la inscripció en el Registre municipal de parelles estables de Martorell.

Requisits

  • Ser persones majors d’edat o menors d’edat en situació d’emancipació.
  • Les persones que integren la parella han d’haver residit en un mateix domicili al municipi de Martorell durant un termini mínim d’un any amb anterioritat a la presentació de la seva sol·licitud d’inscripció en aquest Registre.

 

 No poden constituir una parella estable les persones següents:

 

  • Les persones relacionades per parentiu en línia recta, o en línia col·lateral dins del segon grau.
  • Les persones casades i no separades de fet.
  • Les persones que convisquin en parella amb una tercera persona.
  • Les persones inscrites com a integrants d’una altra parella estable a algun altre Registre de semblant característiques al de Martorell.
  • Les persones menors d’edat no emancipades.

Qui el pot tramitar?

Les persones convivents en parella estable constituïda que es volen inscriure al Registre.

Periode de l'any en què es pot demanar

Durant tot l’any.

Silenci administratiu

No aplica.

Obligacions econòmiques

Sense cap cost.

Termini per iniciar aquest tràmit

No n’hi ha.

Com sol·licitar el tràmit

· Per internet

· Presencial

Documentació que cal aportar

  • Tramitació presencial a l’OAC:   Documentació d’identitat personal en vigor: DNI, targeta de residència, passaport.
  • Tramitació telemàtica a través de la Seu Electrònica:  Tot i que la identitat personal queda acreditada amb el certificat d’identificació i signatura utilitzat per la persona interessada en el tràmit, en tractar-se d’una sol·licitud conjunta és necessari presentar el document d’identitat de les dues persones que formen la parella.

Termini de resolució

El termini màxim per notificar la resolució és de tres mesos, establert en l'article 21.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Tràmit pas a pas

 

  • Presencialment
  1. Per efectuar aquesta tramitació cal presentar-se a l’Oficina d’Atenció Ciutadana amb la documentació corresponent.

 

  • Telemàticament
  1. Utilitzant la tramitació en línia disponible a la Seu Electrònica.
  2. El tràmit us demanarà que us identifiqueu. Cal disposar d’un certificat d’identificació i signatura electrònica (DNI electrònic, cl@ve, idCAT, idCAT mòbil).
  3. Una vegada feta la identificació s’obre el formulari - sol·licitud. Cal omplir obligatòriament els camps predeterminats i aportar tota la documentació obligatòria.
  4. Tot seguit, la persona sol·licitant finalitza el tràmit i automàticament queda registrat d’entrada al registre electrònic de l’Ajuntament.

Responsable

Departament d'estadística.

Normativa general

  • Llei 25/2010, del 29 de juliol, del llibre segon del Codi civil de Catalunya, relatiu a la persona i la família.
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Normativa local

  • Reglament del Registre municipal de parelles estables de Martorell.

Normativa reguladora del silenci administratiu

• Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
• Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.