Subvencions per a l’impuls de l’activitat econòmica al municipi de Martorell. Línia 2 - Formació per fomentar l’ocupació
Codi
Descripció
INFORMACIÓ PRÈVIA
Llegiu detingudament la informació general del tràmit i prepareu tota la documentació obligatòria abans de començar la tramitació.
D’acord amb la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l’administració.
INFORMACIÓ GENERAL DEL TRÀMIT
Aquest tràmit s'adreça a persones treballadores autònomes i empreses amb una plantilla no superior a 150 persones amb domicili social, delegació o centre de treball al municipi de Martorell i fins exhaurir la partida pressupostària corresponent que facin formació a treballadors desocupats a mida de les necessitats de l’empresa i contractin com a mínim el 50% dels alumnes formats.
Requisits
Les persones beneficiàries hauran de complir els requisits següents:
- Ser persona física autònoma o persona jurídica (societats mercantils, societats laborals, cooperatives) amb una plantilla no superior a 150 persones treballadores, i estar donada d’alta en algun dels epígrafs de l’Impost d’Activitats Econòmiques o registre corresponent.
- Tenir el domicili social, delegació o centre de treball al municipi de Martorell i disposar de la corresponent autorització, llicència o permisos necessaris per a exercir la activitat, o, si s’escau, haver efectuat la preceptiva comunicació prèvia o declaració responsable a l’Ajuntament de Martorell.
- El pla formatiu no tindrà un mínim d’alumnes, però ha de contractar el 50% dels alumnes formats. L’empresa serà responsable d’expedir un títol on s’acreditarà les hores de formació i les matèries contingudes en el pla formatiu.
- El pla formatiu ha de tenir una durada mínima de 4 hores.
QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ
La quantia màxima serà de 150 euros per alumne, fins a un màxim de 6.500 euros. La quantia de la subvenció atorgada no pot superar el cost total del programa formatiu.
Qui el pot tramitar?
Periode de l'any en què es pot demanar
El procediment d’atorgament és el de concurrència no competitiva en aplicació del que determina l’article 22.2.c de la Llei 38/2003 i les sol·licituds, un cop efectuada la corresponent convocatòria i publicada a través de la Base Nacional de Subvencions, es resoldran per ordre cronològic de presentació, quan s'hagin efectuat les verificacions oportunes, i fins a exhaurir el pressupost.
Silenci administratiu
Obligacions econòmiques
Termini per iniciar aquest tràmit
Com sol·licitar el tràmit
· Per internet
Documentació que cal aportar
- Sol·licitud específica: “Subvencions per al impuls de l’activitat econòmica al municipi de Martorell” Línia 2 Formació per fomentar l’ocupació”. És un model normalitzat que facilita l’Ajuntament de Martorell. La sol·licitud inclou la declaració responsable del compliment dels requisits establerts a les bases 3 i 4.
- Document d’identificació fiscal de la persona física o jurídica titular de l’establiment (NIF/CIF/NIE) i si s’escau poders de representació.
- Declaració d’alta en l’IAE o declaració censal, relativa a l’activitat econòmica que es desenvolupa on consti l’alta del domicili social, delegació o centre de treball al municipi de Martorell.
- Compte bancari per rebre la subvenció (vinculat a l’activitat). Document que acrediti la titularitat del compte indicat per rebre l’ingrés de la subvenció (un rebut bancari on consti el número i el titular del compte, la llibreta d’estalvi, certificat de l’entitat bancària...)
- Memòria explicativa, segons model normalitzat, de les accions que es duran a terme i pressupost d’aquestes accions formatives.
Termini de resolució
Tràmit pas a pas
Telemàticament
- Utilitzant la tramitació en línia disponible a la Seu Electrònica: “Subvencions per a l’impuls de l’activitat econòmica al municipi de Martorell. Línia 2 Formació per fomentar l’ocupació”.
- El tràmit us demanarà que us identifiqueu. Cal disposar d’un certificat d’identificació i signatura electrònica (DNI electrònic, cl@ve, idCAT, idCAT mòbil).
- Una vegada feta la identificació s’obre el formulari - sol·licitud. Cal omplir obligatòriament els camps predeterminats.
- Seguidament, cal aportar la documentació obligatòria.
- Tot seguit, la persona sol·licitant finalitza el tràmit i automàticament queda registrat d’entrada al registre electrònic de l’Ajuntament.
- Una de les gestores de l’OAC assigna el registre d’entrada al departament encarregat de resoldre les peticions.
Normativa general
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Normativa local
- Bases reguladores específiques de les subvencions per a l’impuls de l’activitat econòmica al municipi de Martorell.
- Ordenança reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Martorell i dels seus organismes autònoms.
Normativa reguladora del silenci administratiu
• Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
- Les ordinàries del procediment administratiu