Sol·licitud de certificat o volant d’empadronament per a persones menors d'edat

Codi

050-01

Descripció

Aquest tràmit permet obtenir el document que informa (en el cas del volant) o certifica fefaentment (en el cas del certificat) sobre l'empadronament actual d’una persona menor d'edat en el municipi.

 

El pot sol·licitar el pare, la mare, el tutor o la tutora de la persona menor d'edat.

Requisits

Ser pare, mare, tutor o tutora d'una persona menor d'edat empadronada al municipi de Martorell.

Qui el pot tramitar?

La persona interessada o afectada pel tràmit o bé una persona representant degudament autoritzada i acreditada.

Periode de l'any en què es pot demanar

Durant tot l’any.

Silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla.

Obligacions econòmiques

Sense cap cost.

Termini per iniciar aquest tràmit

No n'hi ha

Com sol·licitar el tràmit

· Per internet

· Presencial

Documentació que cal aportar

  • Tramitació presencial a l’OAC:

 - Documentació d’identitat personal en vigor: DNI, Passaport, Permís de residència (de la persona major d'edat que fa la sol·licitud).

 

  • Tramitació telemàtica a través de la Seu Electrònica:

La identitat personal queda acreditada amb el certificat d’identificació i signatura utilitzat per la persona interessada en el tràmit o la seva representant degudament autoritzada i acreditada.

 

Per obtenir un certificat o volant d'una persona menor d'edat cal que us identifiqueu com a "persona interessada" per iniciar el tràmit. No ho feu com a representant. Posteriorment, haureu d'introduir el nom i cognoms de la persona menor per la qual demaneu el certificat o volant.

Termini de resolució

Volants: resolució immediata.

Certificats: termini legal tres mesos des de la data de la sol·licitud. No obstant, el termini habitual és de tres dies com a màxim.

Tràmit pas a pas

  • Presencialment

- Per efectuar aquesta tramitació cal presentar-se a l’0ficina d’Atenció Ciutadana amb la documentació corresponent. No és necessari demanar cita prèvia.

 

  •  Telemàticament

- Utilitzant la tramitació en línia disponible a la Seu Electrònica.

- El tràmit us demanarà que us identifiqueu. Cal disposar d’un certificat d’identificació i signatura electrònica (DNI electrònic, cl@ve, idCAT, idCAT mòbil).

Responsable

Departament d'estadística.

Normativa general

  • Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge. (BOE 20/12/2023).
  • Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es modifica la de 17 de febrer de 2020, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del Padró municipal.
  • Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.