Sol·licitud d'activació del protocol local d'absentisme
Descripció
Aquest tràmit permet activar el Protocol Local d’Absentisme de Martorell per absències escolars en els centre educatius.
Requisits
Per iniciar el tràmit, cal aportar:
- Fitxa absentisme
- Carta d'activació
Qui el pot tramitar?
Periode de l'any en què es pot demanar
Silenci administratiu
Obligacions econòmiques
Termini per iniciar aquest tràmit
Com sol·licitar el tràmit
· Per internet
Documentació que cal aportar
Fitxa absentisme
Termini de resolució
Tràmit pas a pas
- Presenteu la sol·licitud i la documentació requerida.
- Un cop iniciat el circuit de comunicacions internes, es comunicarà al centre la data de l’entrevista amb la família.
Responsable
Normativa general
Llei 14/2010, del 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència .
L’article 52. No-escolarització, absentisme i abandó escolar, determina que: Als efectes del que estableix aquesta llei, s'entén per:
a) No-escolarització: el fet que els progenitors, els titulars de la tutela o els guardadors d'un infant o adolescent en període d'escolarització obligatòria no gestionin la plaça escolar corresponent sense una causa que ho justifiqui.
b) Absentisme: l'absència de classe sense presentar justificant o sense una justificació acceptable. S'han de determinar per reglament quins són els casos que constitueixen absentisme lleu, absentisme moderat o absentisme greu, i quines són les mesures que cal adoptar en cada cas.
c) Abandó escolar: el cessament indefinit de l'assistència a la plaça escolar corresponent per l'infant o l'adolescent en període d'escolarització obligatòria.Les administracions públiques han de fer especial atenció a detectar els casos de no-escolarització, absentisme i abandó escolar i han d'adoptar de manera coordinada les mesures necessàries per a fer-hi front, mitjançant els protocols corresponents.
L’article 100. Deure de comunicació, intervenció i denúncia, determina que:
Tots els professionals, especialment els professionals de la salut, dels serveis socials i de l'educació, han d'intervenir obligatòriament quan tinguin coneixement de la situació de risc o de desemparament en què es troba un infant o adolescent, d'acord amb els protocols específics i en col·laboració i coordinació amb l'òrgan de la Generalitat competent en matèria de protecció dels infants i els adolescents. Aquesta obligació inclou la de facilitar la informació i la documentació que calgui per a valorar la situació de l'infant o l'adolescent.
L’article 102. Definició i concepte de les situacions de risc, determina que:
- Als efectes del que estableix aquesta llei, s’entén per situació de risc la situació en què el desenvolupament i el benestar de l’infant o l’adolescent es veuen limitats o perjudicats per qualsevol circumstància personal, social o familiar, sempre que per a la protecció efectiva de l’infant o l’adolescent no calgui la separació del nucli familiar.
- Són situacions de risc:
- e) La manca d’escolarització en edat obligatòria, l’absentisme i l’abandó escolar.
Normativa local
Pla Local d’absentisme i abandonament escolar a Martorell
Normativa reguladora del silenci administratiu
Vies de reclamació
Recurs de reposició i recurs contenciós-administratiu