Sol·licitud de concessió de cinerari i d'inhumació de cendres
Codi
Descripció
Aquest tràmit permet sol·licitar la concessió d’un cinerari del Cementiri de Martorell i la inhumació de les cendres d’una persona difunta en aquest cinerari.
Requisits
- Podran ser titulars de concessions de drets funeraris:
- Les persones físiques residents a Martorell o que hi hagin residit durant almenys 20 anys.
- Les persones físiques nascudes a Martorell, encara que resideixin fora del terme municipal.
- Els cònjuges de les persones residents a Martorell.
- Les persones que tinguin una unió estable de parella (en els termes previstos per la Llei 10/1998, de 15 de juliol, d’unions estables de parella), amb persones residents a Martorell.
- Els parents per consanguinitat tant per línia directa com col·lateral, fins al tercer grau, de persones residents a Martorell.
- Els parents per afinitat, fins al segon grau, de persones residents a Martorell.
- Tenir la necessitat d’inhumar unes cendres en un cinerari del Cementiri de Martorell.
- Tenir el certificat d’incineració del cadàver.
- Fer el pagament de l’autoliquidació de la taxa.
- Designar una persona beneficiària “mortis causa”.
Qui el pot tramitar?
Periode de l'any en què es pot demanar
Silenci administratiu
Obligacions econòmiques
Termini per iniciar aquest tràmit
Com sol·licitar el tràmit
· Per internet
· Presencial
On es fa
Documentació que cal aportar
Tramitació presencial a l’OAC o telemàtica a través de la Seu Electrònica:
- DNI de la persona que sol·licita el cinerari.
- Certificat d’incineració.
Termini de resolució
Tràmit pas a pas
- Presencialment
- Per efectuar aquesta tramitació cal presentar-se a l’Oficina d’Atenció Ciutadana amb la documentació corresponent.
- La gestora de l’OAC que us atendrà comprovarà la documentació, us assistirà en la tramitació de la sol·licitud i us lliurarà la liquidació de la Taxa.
- La gestora assignarà el registre d’entrada al departament encarregat de resoldre les peticions.
- Telemàticament
- Utilitzant la tramitació en línia disponible a la Seu Electrònica.
- El tràmit us demanarà que us identifiqueu. Cal disposar d’un certificat d’identificació i signatura electrònica (DNI electrònic, cl@ve, idCAT, idCAT mòbil).
- Una vegada feta la identificació s’obre el formulari - sol·licitud. Cal omplir obligatòriament els camps predeterminats.
- Seguidament, cal aportar tota la documentació obligatòria.
- Tot seguit, la persona sol·licitant finalitza el tràmit i automàticament queda registrat d’entrada al registre electrònic de l’Ajuntament.
- Una de les gestores de l’OAC assigna el registre d’entrada al departament encarregat de resoldre les peticions.
- Posteriorment, el departament us enviarà la liquidació de la Taxa a través de la Seu electrònica.
Responsable
Normativa general
- Decret 297/1997, de 25 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de policia sanitària mortuòria.
- Llei 2/1997, de 3 d'abril, sobre serveis funeraris.
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Normativa local
- Reglament del cementiri municipal de Martorell.
- Ordenança fiscal reguladora del cementiri municipal.
Normativa reguladora del silenci administratiu
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.