Sol·licitud d'exhumació de restes per a la seva incineració o trasllat fora del cementiri de Martorell
Codi
Descripció
Aquest tràmit permet sol·licitar l’exhumació de restes inhumades en un nínxol/tomba del Cementiri de Martorell per a la seva incineració o trasllat a un altre cementiri.
Requisits
- Ser la persona titular del dret funerari de la sepultura.
- Tenir autorització sanitària de trasllat de cadàver, d’acord amb el Reglament de Policia Sanitària Mortuòria.
- Estar al corrent de pagament de la taxa anual pel servei de conservació de cementiris.
- Fer el pagament de l’autoliquidació de la taxa.
- Tenir autorització de les persones hereves directes de la persona difunta.
Qui el pot tramitar?
Periode de l'any en què es pot demanar
Silenci administratiu
Obligacions econòmiques
Termini per iniciar aquest tràmit
Com sol·licitar el tràmit
· Per internet
· Presencial
On es fa
Documentació que cal aportar
Tramitació presencial a l’OAC o telemàtica a través de la Seu Electrònica:
- DNI de la persona titular del nínxol.
- Títol del nínxol.
- Certificat d’autorització sanitària.
- Declaració responsable autoritzant l'obertura de la unitat funerària.
- Documentació de les persones hereves:
- Acceptació d’herència.
- Si no hi ha acceptació d’herència però hi ha testament: cal aportar el testament i el certificat d’últimes voluntats.
- Si no hi ha acceptació d’herència ni testament és imprescindible que dues persones, identificades amb el seu NIF, testifiquin que la persona difunta només va tenir els fills i/o filles que figuren com hereves.
- Llicència d’enterrament, al cementiri de destinació, del cadàver que es pensa exhumar, en el seu cas.
(*) Per a les tramitacions electròniques: si no podeu portar el títol de la concessió personalment, el podeu fer arribar per correu, missatgeria, etc., o demanar a una altra persona que el porti.
Termini de resolució
Tràmit pas a pas
- Presencialment
- Per efectuar aquesta tramitació cal presentar-se a l’0ficina d’Atenció Ciutadana amb la documentació corresponent.
- La gestora de l’OAC que us atendrà comprovarà la documentació, us assistirà en la tramitació de la sol·licitud i us lliurarà la liquidació de la Taxa.
- La gestora assignarà el registre d’entrada al departament encarregat de resoldre les peticions.
- Telemàticament
- Utilitzant la tramitació en línia disponible a la Seu Electrònica.
- El tràmit us demanarà que us identifiqueu. Cal disposar d’un certificat d’identificació i signatura electrònica (DNI electrònic, cl@ve, idCAT, idCAT mòbil).
- Una vegada feta la identificació s’obre el formulari - sol·licitud. Cal omplir obligatòriament els camps predeterminats.
- Seguidament, cal aportar tota la documentació obligatòria.
- Tot seguit, la persona sol·licitant finalitza el tràmit i automàticament queda registrat d’entrada al registre electrònic de l’Ajuntament.
- Una de les gestores de l’OAC assigna el registre d’entrada al departament encarregat de resoldre les peticions.
- Posteriorment, el departament us enviarà la liquidació de la Taxa a través de la Seu electrònica.
Responsable
Normativa general
- Decret 297/1997, de 25 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de policia sanitària mortuòria.
- Llei 2/1997, de 3 d'abril, sobre serveis funeraris.
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Normativa local
- Reglament del cementiri municipal de Martorell.
- Ordenança fiscal reguladora del cementiri municipal.
Normativa reguladora del silenci administratiu
• Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.