Sol·licitud de baixa del Padró municipal d’habitants per defunció
Codi
Descripció
Baixa al Padró municipal d’una persona difunta empadronada a Martorell.
Requisits
Tot i que les baixes per defunció en el Padró d'habitants es realitzen a partir de les comunicacions que fa l’Institut Nacional d'Estadística als ajuntaments, també es pot sol·licitar la baixa de la inscripció en el Padró municipal d'habitants per defunció.
Qui el pot tramitar?
Periode de l'any en què es pot demanar
Silenci administratiu
Obligacions econòmiques
Termini per iniciar aquest tràmit
Com sol·licitar el tràmit
· Presencial
On es fa
Documentació que cal aportar
Únicament en cas d’urgència, quan es constati que s’ha formalitzat la inscripció al Padró d’habitants del municipi de destinació i encara s’està inscrit a Martorell:
- Documentació d’identitat personal en vigor (DNI, NIE, Passaport...)
- Volant d’empadronament del municipi de destinació
Termini de resolució
Tràmit pas a pas
Presencialment
- Per efectuar aquesta tramitació cal presentar-se a l’Oficina d’Atenció Ciutadana amb la documentació corresponent.
- La gestora de l’OAC que us atendrà comprovarà la documentació i tramitarà l’expedient.
Responsable
Normativa general
- Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal, publicada al BOE núm. 122, de 02/05/2020.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Normativa reguladora del silenci administratiu
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Més informació
L’Oficina d’Atenció Ciutadana ofereix un servei al públic d’atenció continuada suficientment ampli perquè tots els tràmits presencials puguin fer-se directament per les persones interessades i les titulars dels habitatges. D’aquesta manera poden signar la documentació necessària de forma presencial.
No obstant, en casos d’impossibilitat per comparèixer davant l’OAC per motius de salut, edat, mobilitat, etc. sempre caldrà aportar una autorització.