Sol·licitud de certificat o volant d’empadronament històric, de convivència o de convivència històric

Codi

050A

Descripció

Aquest tràmit permet obtenir el document que informa (en el cas del volant) o certifica fefaentment (en el cas del certificat):

 

  • l'empadronament històric d’una persona en el municipi
  • l'empadronament actual de diverses persones que conviuen en un mateix habitatge (volant o certificat col·lectiu o de convivència)
  • l'empadronament històric col·lectiu de diferents persones que han conviscut en un o diversos domicilis (volant o certificat col·lectiu o de convivència històric)

(*) Si necessiteu un certificat o volant del vostre fill o filla menor d'edat que encara no té DNI, heu d'utilitzar el tràmit: sol·licitud de certificat o volant d’empadronament per a persones menors d'edat.

Requisits

Ser una persona empadronada al domicili.

Qui el pot tramitar?

La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.

Periode de l'any en què es pot demanar

Durant tot l’any.

Silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla.

Obligacions econòmiques

Sense cap cost.

Termini per iniciar aquest tràmit

No n’hi ha.

Com sol·licitar el tràmit

· Per internet

· Presencial

Documentació que cal aportar

  • Tramitació presencial a l’OAC:

 

  1. Documentació d’identitat personal en vigor: DNI, Passaport, Permís de residència.
  2. Per als volants de convivència: document de consentiment de cessió de dades personals de totes les persones majors d'edat empadronades al domicili.

 

 

  1. La identitat personal queda acreditada amb el certificat d’identificació i signatura utilitzat per la persona interessada en el tràmit o la seva representant degudament autoritzada i acreditada.  Per als certificats i/o volants de convivència, cal presentar el document d’identitat personal de totes les persones majors d’edat que integren la unitat familiar.
  2. Per als volants de convivència: document de consentiment de cessió de dades personals  de totes les persones majors d'edat empadronades al domicili. 

Termini de resolució

Termini legal: tres mesos des de la data de registre de la sol·licitud. No obstant, el termini habitual de lliurament dels volants és immediat i dels certificats és de tres dies com a màxim.

Tràmit pas a pas

Presencialment

  •  Per efectuar aquesta tramitació cal presentar-se a l’Oficina d’Atenció Ciutadana amb la documentació corresponent. No és necessari demanar cita prèvia.

 

 Telemàticament

Responsable

Departament d'estadística

Normativa general

  • Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

 

Normativa reguladora del silenci administratiu

- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.