Sol·licitud d'alta al Padró municipal d'habitants per canvi de residència

Codi

004

Descripció

Alta al Padró municipal d'habitants per canvi de residència de persones procedents d'un altre municipi de l'Estat espanyol o procedents d'altres països

Requisits

Ser major d’edat i estar residint la major part de l’any en el domicili on us voleu empadronar

Qui el pot tramitar?

La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da

Periode de l'any en què es pot demanar

Durant tot l’any

Silenci administratiu

Positiu

Obligacions econòmiques

Sense cap cost

Termini per iniciar aquest tràmit

No n'hi ha

Com sol·licitar el tràmit

· Per internet

· Presencial

Documentació que cal aportar

 

Tramitació presencial a l’OAC:

 

- Documentació d’identitat personal en vigor:

 

  1. Persones majors d’edat: DNI, targeta de residència, passaport. Cal portar l’original i una fotocòpia.
  2. Persones menors d’edat:
  • Original del llibre de família i fotocòpia de la pàgina d’inscripció del naixement.
  • En cas de separació o divorci de les persones progenitores: original i fotocòpia de la resolució judicial que atorga la guàrdia i custòdia.
  • Si no hi ha resolució judicial, ambdues persones progenitores han de signar.

 

- Documentació justificativa de l’habitatge:

 

  1. Escriptura de compta-venda o d’acceptació d’herència que acrediti la propietat de l’habitatge o, en casos d’arrendament, el contracte de lloguer acompanyat de l’últim rebut de lloguer pagat.
  2. Última factura de subministraments d’aigua, electricitat, gas, etc. on consti el domicili (en el supòsit de no haver generat cap factura, la documentació que acrediti el canvi de nom dels subministraments esmentats).

*  En el cas de no ser la persona titular de l’habitatge (propietat o lloguer), sempre haurà de venir acompanyada de la persona propietària o llogatera per tal que autoritzi l’empadronament.

 

 

Tramitació telemàtica a través de la Seu Electrònica:

 

- La identitat personal queda acreditada amb el certificat d’identificació i signatura utilitzat per la persona interessada en el tràmit o la seva representant degudament autoritzada i acreditada. No és necessari aportar còpia de cap altre document d’identitat personal.

 

- Documentació justificativa de l’habitatge:

 

  1. Escriptura de compta-venda o d’acceptació d’herència que acrediti la propietat de l’habitatge o, en casos d’arrendament, el contracte de lloguer acompanyat de l’últim rebut de lloguer pagat.
  2. Última factura de subministraments d’aigua, electricitat, gas, etc. on consti el domicili (en el supòsit de no haver generat cap factura, la documentació que acrediti el canvi de nom dels subministraments esmentats).

*   En el cas de no ser titular de l'habitatge (propietat o lloguer), és necessària una autorització expressa de la persona que ho sigui. Aquesta autorització ha d'anar signada pel titular, i ha d'acompanyar-se d'una còpia del seu document d'identitat on consti la seva firma.

Termini de resolució

El termini màxim és de tres mesos, establert en l'article 21.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Tràmit pas a pas

Presencialment

  • Per efectuar aquesta tramitació cal presentar-se a l’0ficina d’Atenció Ciutadana amb la documentació corresponent.  
  • Si les persones interessades no són les titulars de l’habitatge (propietat o lloguer), hauran d’anar acompanyades del titular per tal que autoritzi l’empadronament.

 Telemàticament

  • Utilitzant la tramitació en línia disponible a la Seu Electrònica.
  • El tràmit us demanarà que us identifiqueu. Cal disposar d’un certificat d’identificació i signatura electrònica (DNI electrònic, cl@ve, idCAT, idCAT mòbil).
  • El tràmit és individual i per a persones majors d’edat.
  • Una vegada feta la identificació s’obre el formulari - sol·licitud. Cal omplir obligatòriament els camps predeterminats.
  • Seguidament, cal aportar tota la documentació obligatòria.
  • Tot seguit, la persona sol·licitant finalitza el tràmit i automàticament queda registrat d’entrada al registre electrònic de l’Ajuntament.

 

 Com es fa? 

  1. Davant cada sol·licitud d’inscripció en el Padró d’habitants, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Martorell haurà de comprovar el llindar màxim de persones que consta en la Cèdula d’Habitabilitat i atenir-se a aquest límit. En els casos en els quals no hi hagi cèdula o bé aquesta estigui caducada, es fixa el límit màxim de 8 persones que poden constar inscrites a l’habitatge. S’estableix com a excepció que la unitat familiar superi aquest llindar i així ho acrediti mitjançant el llibre de família o el document corresponent.
  2. Un cop verificada l’ocupació màxima, la persona sol·licitant de la inscripció al padró haurà d’aportar la documentació corresponent d’acord amb el seu règim de tinença (propietat o arrendament).
  3. L’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Martorell (OAC) haurà de comprovar, registrar i guardar a l’expedient tota la documentació aportada.
  4. En el cas de que la documentació sigui correcta i no hi hagi cap dubte relacionat amb la veracitat dels documents aportats, es procedirà a la inscripció.
  5. En el cas de manca de documentació, es requerirà la seva aportació per part de l’OAC.
  6. Quan existeixin dubtes raonables de la veracitat de la documentació aportada, o indicis que facin dubtar de què es vagi a establir la residència al municipi, o d’alguna de les dades declarades per la persona interessada, abans de procedir a la inscripció en el padró l’OAC ordenarà els actes de tràmit necessaris per a comprovar la veracitat de les dades consignades en la sol·licitud.
  7. En aquests casos, s’alertarà l’Oficina Local d’Habitatge i la Policia Local perquè puguin fer les verificacions o incoar les accions pertinents.

Responsable

Departament d'estadistica

Normativa general

  • Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal, publicada al BOE núm. 122, de 02/05/2020.
  • Decret 141/2012, de 30 d’octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat, en relació a l’ocupació màxima dels habitatges.
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

Normativa reguladora del silenci administratiu

· Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
· Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu

Més informació

L’Oficina d’Atenció Ciutadana ofereix un servei al públic d’atenció continuada suficientment ampli perquè tots els tràmits presencials puguin fer-se directament per les persones interessades i les titulars dels habitatges. D’aquesta manera poden signar la documentació necessària de forma presencial.

 

No obstant, en casos d’impossibilitat per comparèixer davant l’OAC per motius de salut, edat, mobilitat, etc. sempre caldrà aportar una autorització.