Sol·licitud d'admissió al procés de selecció per una plaça de tècnic/a d'Ensenyament
Descripció
Aquest tràmit permet sol·licitar l’admissió al procés de selecció per una plaça de TÈCNIC/A D’ENSENYAMENT, en règim laboral indefinit fix per a la prestació de serveis al Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones de Martorell (PMSAPM).
Requisits
Per a ser admeses i, en el seu cas, prendre part en aquesta convocatòria, les persones aspirants hauran de reunir els requisits previstos en els punts següents amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i mantenir aquestes condicions fins a la presa de possessió, si s’escau:
1.Tenir la nacionalitat espanyola o de qualsevol dels països membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, és aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores.
També hi poden ser admesos/eses el/la cònjuge, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, tant dels/de les ciutadans/anes espanyols/oles, com de nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores, sempre que els/les cònjuges no estiguin separats/ades de dret, i també els seus/les seves descendents i els/les del seu/de la seva cònjuge, sempre que no estiguin separats/ades de dret, siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat dependents.
Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han de demostrar coneixements suficients de castellà i català; s’exigirà la superació de proves amb aquesta finalitat.
2. Tenir 16 anys i no excedir, si escau, de l’edat màxima de jubilació forçosa per a l’accés a la funció pública.
3. Estar en possessió del títol universitari de grau o llicenciatura en educació social, pedagogia, mestre en educació infantil, mestre en educació primària, llicenciatura o màster de psicopedagogia o titulació equivalent.
Les persones estrangeres han d’estar en possessió d’algun dels títols reconeguts a Espanya, de conformitat amb el que estableix la normativa vigent en aquesta matèria.
Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de l’homologació corresponent al Ministeri d’Educació i Formació Professional.
4.Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions del lloc de treball. Les persones amb discapacitat seran admeses a la realització de les proves sense necessitat d’acreditar les seves condicions psíquiques, físiques i sensorials abans del seu començament, sens perjudici que, superat el procés selectiu, en presentar la documentació hagin d’acreditar, igual que la resta de persones aspirants, la seva capacitat per desenvolupar les funcions i tasques del lloc que es convoca i prestar el servei públic corresponent.
5. No estar inhabilitat/ada per a l’exercici de les funcions públiques per sentència ferma, ni haver estat separat/ada o acomiadat/ada mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública per resolució ferma. Així mateix, les persones estrangeres hauran d’acreditar mitjançant declaració jurada o promesa, no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal, que impedeixi en el seu estat l’accés a l'administració pública.
6. No trobar-se afectat/da per causa d’incompatibilitat establerta per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
Qui el pot tramitar?
Periode de l'any en què es pot demanar
Silenci administratiu
Obligacions econòmiques
Bonificacions de la taxa: (Les que indiquen les Bases)
Termini per iniciar aquest tràmit
Com sol·licitar el tràmit
· Per internet
· Presencial
-A les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s’estableixi
-A les representacions diplomàtiques o oficines es consulars d’Espanya a l’estranger.
-A les oficines d’assistència en matèria de registres.
Documentació que cal aportar
- Fotocòpia del DNI.
- Fotocòpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o resguard d’haver abonat els drets de la seva expedició.
- Fotocòpia de la documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de la llengua catalana de nivell de suficiència C1 o superior de la Secretaria de Política Lingüística, o equivalent.
En cas de voler acreditar el nivell de català assolit per estudis reglats, caldrà presentar un certificat expedit pel centre, que convalidi el nivell de català assolit. En cas de no acreditar documentalment l’esmentat nivell de català, les persones interessades en participar en la convocatòria també podran presentar les seves instàncies, tot i que hauran de realitzar la prova específica de coneixements de la llengua catalana de l’esmentat nivell.
Es poden consultar les equivalències i acreditació del nivell de català al següent enllaç:
- Per a les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, fotocòpia de la documentació acreditativa de coneixements de la llengua castellana, per quedar exempt/a, si s’escau, de la realització de l’exercici addicional.
Per acreditar aquests coneixements caldrà aportar documentació suficient acreditativa d’estar en possessió d’un certificat conforme han cursat la primària i la secundària a l’Estat espanyol; del diploma d’espanyol com a llengua estrangera nivell C1 (RD 1137/2002, de 31 d’octubre, modificat pel RD 264/2008, de 22 de febrer) o equivalent o superior, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves adreçades a l’obtenció d’aquest; o del certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes.
En cas de no acreditar documentalment l’esmentat nivell de llengua castellana, les persones interessades en participar en la convocatòria també podran presentar les seves instàncies, tot i que hauran de realitzar la prova específica de l’esmentat nivell.
- Acreditació del pagament de la taxa corresponent, d’acord amb l’ordenança fiscal núm. 19 reguladora de la taxa per drets d’examen i participació en proves selectives. La manca de pagament de la taxa dins del termini de presentació de sol·licituds comportarà l’exclusió de la persona aspirant del procés selectiu. Aquest requisit no és esmenable.
Termini de resolució
Tràmit pas a pas
- Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el President del PMSAPM dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. La resolució inclourà les llistes completes de les persones admeses i excloses, així com la data, l'hora i el lloc de començament de les proves, la composició del Tribunal, la llista de persones exemptes de dur a terme la prova de llengua catalana i, si s’escau, la de llengua castellana, així com l’ordre d’actuació de les persones aspirants.
- Aquesta resolució es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i a la pàgina web municipal (epígraf “Recursos Humans” Oferta Publica d’Ocupació) , i s’exposarà al tauler d’anuncis físic i electrònic de l’Ajuntament. No obstant això, l’esmentada publicació podrà ser substituïda per qualsevol dels sistemes de notificació o comunicació que estableix la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Es concedirà un termini de deu dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions. Les al·legacions que es puguin presentar es resoldran en el termini dels 30 dies següents a comptar des de la seva presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.
- La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si n’hi haguessin, seran estimades o desestimades, si s'escau, en una nova resolució per la qual s'aprova la llista definitiva, la qual es publicarà al DOGC i també al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal.
- Als efectes d’admissió de les persones aspirants es tindran en compte les dades que es facin constar a la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. Es podrà requerir, als efectes escaients, l’acreditació dels aspectes necessaris quan es cregui que hi ha inexactituds o falsedats en els quals hagin pogut incórrer, i podran ser excloses motivadament de la convocatòria en qualsevol moment que no compleixin els requisits.
Responsable
Normativa general
Reial Decret Legislatiu 5/2015, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, el Reglament del personal al Servei de les Entitats Locals, aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol; i la resta de disposicions que en són d'aplicació.
Normativa local
Bases Reguladores de la Convocatòria de concurs oposició lliure per cobrir una plaça de Tècnica d’Ensenyament del Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones de Martorell. Ordenança fiscal núm. 19 reguladora de la taxa per drets d’examen i participació en proves selectives.
Normativa reguladora del silenci administratiu
Vies de reclamació
Els actes qualificats del tribunal de selecció (resultat de les proves d’oposició, valoració en la fase de concurs i proposta definitiva de persones que han superat el procés selectiu) podran ser recorreguts en alçada davant la presidència de la Corporació en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació o notificació.
Els actes de tràmit del tribunal no podran ser objecte de recurs, sense perjudici que es puguin interposar reclamacions quan es tracti d’esmenar possibles errors materials en la confecció de la llista de persones aprovades, errors materials en la transcripció de publicacions, errors aritmètics en les qualificacions o errors observables a simple vista. Aquests errors també podran ser corregits d’ofici pels òrgans de selecció.
Igualment les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.