Amb l’objectiu de reforçar la qualitat dels serveis prestats a la ciutadania i la informació pública, l’Ajuntament de Martorell i el seu Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones (PMSAPM) han elaborat un recull de cartes de serveis. S'impulsa així la gestió de la qualitat i el compliment de la normativa en matèria de transparència i bon govern, concretament l’article 59 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència accés a la informació pública i bon govern.
Què és una carta de serveis?
Les cartes de serveis són documents públics mitjançant els quals s’informa a la ciutadania dels serveis públics que s’ofereixen, tant d’abast intern com extern, així com, de les condicions d’accés, els compromisos de qualitat adquirits, i els drets i deures que tenen els ciutadans en qualitat d’usuaris de les prestacions municipals.
Anualment, totes elles són avaluades i revisades, ja que constitueixen un instrument viu, sotmès a un seguiment i avaluació periòdica i transparent. Són també una eina de gestió, ja que implica respondre millor a les necessitats i expectatives de les persones usuàries del servei i permet manifestar el seu rendiment i eficàcia públicament.
Finalitat de les cartes de serveis
- Apropar l’administració a la ciutadania.
- Informar dels serveis que presta l’Ajuntament de Martorell i el Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones.
- Treballar per garantir a la ciutadania el dret a una bona administració establint un nivell adequat de qualitat dels serveis i controlant el seu manteniment.
A qui van dirigides?
Tant l’Ajuntament de Martorell com el seu Patronat són institucions que donen servei a la ciutadania, pel que les seves gestions s’orienten a la satisfacció de les seves necessitats i expectatives. Per aquest motiu, les cartes de serveis bàsicament s'adrecen als usuaris dels serveis.
Contingut de les cartes de serveis
Totes les cartes de serveis presenten la mateixa estructura:
- Presentació
- Què fem?
- Què oferim?
- A qui ens adrecem?
- El nostre compromís
- Contacte (adreces, telèfons i horaris)
- Compliment dels compromisos
- Ajuda’ns a millorar